Найбільші фотобанки
Особливості роботи з ними

 

Головна

Фотобанки

Блог

Посилання

Контакти


 

Ось список і короткі описи деяких з фотостоків (фотобанків), досвід роботи з якими я маю. Посилання на ці фотобанки приведені у вигляді банерів внизу сторінки.

ShutterStock - один з найрезультативніших фотостоків. Щоб потрапити туди, потрібно надіслати 10 своїх кращих фото на іспит. Якщо хоча б 7 з 10 проходять, вони зразу ж надходять до бази фотобанку, іспит складено, якщо ні - потрібно чекати місяць і слати нову десятку. Процес завантаження фото простий, можна використовувати ftp. Дуже любить регулярне завантаження, від цього сильно залежить рівень продаж.

Istockphoto.com - найстаріший і "найреспектабельніший" з мікростоків. Іспит - 3 фото, віддає перевагу ексклюзивним авторам. Статус эксклюзивності можна отримати, досягнувши рівня 250 продаж. Чи варто це робити, вирішувати Вам. Раджу не баритися з реєстрацією, оскільки цей банк спирається на "старожилів". Дуже велике ком'юніті, є система коментарів і рейтингів для кожного фото. Основна проблема - малі ліміти завантаження (10-20 фото на тиждень для новачків). Завантаження по ftp не підтримує.

Fotolia - мабуть, найбільш легкий для освоєння фотобанк, рекомендую новачкам, і не тільки. Іспитів немає. Результативність роботи висока, банк розвивається високими темпами.

Dreamstime, Bigstock, 123RF - міцні середнячки, які вносять свій внесок в загальну справу, ігнорувати їх не варто, процес загрузки має певні особливості, ftp завантаження підтримують.

Photodune - частина величезного медіамаркеті Envato, фотографії почав продавати відносно недавно, перспективний фотобанк.

Canstockphoto - канадський фотобанк, створений у 2004р., прийомка швидка, новачок швидко розбереться з завантаженням фото (є ftp інтерфейс). Рівень продаж малий, порівнюючи з найбільшими фотобанками. Обмежень по кількості завантажень немає. Приймає фото і вектори, продажі за кредити і по підписці. Вважаю цей фотобанк вартим уваги.

Прибутковість фотобанків досить сильно залежить від якості і спрямованості портфоліо, а також регулярності поповнення, а також спостерігаються значні сезонні коливання.

Ось деякі рекомендації, як готувати файли до відправки на фотобанки:

Створюємо файл в Excel (або купуємо захалявную книжку), тут ви відзначатимете відправлені фото і підраховуватимете підсумки своєї діяльності. Приклад такого файлу (з коментарями призначення комірок) можна завантажити тут.
Як вестиметься статистика, вирішувати Вам, це лише найпростіший з підходів.

Ретельно вибираємо 15 файлів, які мають стоковий потенціал і розмір (від 4 МП, краще більше) і приступаємо до їх обробки (як правило, використовуючи останню ліцензійну версію Adobe Photoshop або аналогічного редактора). Послідовність обробки у загальних рисах така:
1. Вирівнюємо горизонт.
2. Відрізаємо все зайве (в результаті цих операцій картинка схудне на декілька МП, якщо тільки ви не вмієте у момент зйомки рівно тримати фотокамеру і щільно кадрувати зображення). Тут знадобляться зайві мегапіксели.
3. Збільшуємо зображення до 100% і уважно вивчаємо на предмет плям (сліди порошинок, які осіли на матрицю), а також логотипів і зареєстрованих торгових марок, що потрапили до кадру. Світ навколо нас буквально просякнутий цими небажаними з погляду стоковоїї фотографії артефактами.
Прибираємо все зайве за допомогою інструментів Patch і Spot Healing Brush (або Rubber Stamp).
4. При необхідності прибираємо шуми за допомогою Neat Image або аналогічної програми.
5. Підвищуємо контраст і насиченість кольорів за допомогою інструментів Levels і Curves. Зловживати цим не треба, так само як і переводити зображення в ч\б - дизайнер може зробити це і сам.
Якщо файл у форматі RAW (прагніть використовувати цей формат, якщо це дозволяє робити Ваша камера), то пп. 1,2,5 краще робити в RAW-конверторі. Я використовую Nikon Capture NX, можна використовувати Adobe Camera Raw (плагін Photoshop), або ж Lightroom. Використання формату RAW дозволяє більш точно і повно обробити зображення, але вимагає додаткових витрат часу.
6. Оброблений файл конвертуємо в профіль sRGB і зберігаємо. Цей профіль дозволяє зображенню більш барвисто виглядати на екрані, оскільки більшість браузерів налаштована на його використовування. Якщо файл передбачається використовувати для друку, краще використовувати профіль Adobe RGB.
7. Вносимо назву, опис і ключові слова. Це краще всього робити в Adobe Bridge (програма, що поставляється разом з Adobe PhotoShop), підбір ключових слів здійснюємо, використовуючи сервіс сайту www.microstock.ru (див. на стор. Посилання).

Заливаємо пакет фото на сайт, використовуючи ftp, якщо він доступний, або веб-інтерфейс. Розставляємо категорії, перевіряємо наявність ключових слів. Все! Чекаємо рішення інспектора про приймання файлів.

Рекомендую зареєструватись в системі Skrill та Payoneer. Це допоможе спростити процедуру одержання авторських гонорарів.


Використання матеріалів представлених на цій сторінці можливе лише за умови збереження реферального коду.


Main Blog PhotoStocks Links Contacts